Hekra AdBlue 1000L kontejner
Kód: 97Detailní popis produktu
AdBlue je vstřikováno před katalyzátor výfukových plynů, kde se močovina nejprve co nejrovnoměrněji mísí s horkými výfukovými plyny, a pak se vlivem tepla rozkládá za přítomnosti obsažené vody na amoniak (NH3) a oxid uhličitý (CO2).Amoniak dále na povrchu katalyzátoru (za podmínky přítomnosti chemického katalyzátoru na stěnách buněk tělesa katalyzátoru vytvořených pro maximální velikost reakční plochy) reaguje za vysoké teploty s oxidy dusíku a vzniká neškodná vodní pára a dusík.Systém redukuje obsah odcházejících oxidů dusíku až o 80 %.
Podmínkou výše uvedené reakce je dostatečná teplota výfukových plynů a vlastního katalyzátoru (alespoň 170 °C).Proto je výfukový systém většinou vybaven čidly teploty na vstupu (někdy i výstupu) z katalyzátoru. Množství AdBlue je dávkováno až po dosažení potřebné teploty reaktoru v množství závislém na signálu tzv. NOx senzoru umístěného před, za, nebo na obou místech katalyzátoru podle použitého řízení systému, aby nedocházelo ke vzniku páchnoucích sloučenin čpavku, krystalizaci nadbytečné močoviny na výstupu z výfuku ani překročení legislativního limitu NOx při aplikaci malé dávky. Používány jsou rozličné systémy odměřující potřebné množství podle režimu práce motoru již v čerpací jednotce (transportním médiem do trysky může být stlačený vzduch) nebo až v trysce, což umožňuje chladit trysku větším průtokem AdBlue s návratem zpět do nádrže.
Spotřeba AdBlue je přibližně 3 až 7 % spotřebovaného paliva, přičemž vyšší hodnota se dá předpokládat u přísnějších emisních limitů. Běžná spotřeba kapaliny AdBlue u osobních automobilů je 0,8 až 1,2 litru na 1000 kilometrů. Skutečná spotřeba záleží na produkci NOx, tedy na způsobu jízdy a klimatických podmínkách.
Doplňkové parametry
Kategorie: | AdBlue močovina |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
Hmotnost: | 1200 kg |